Om affaldsbeholdere

Levering af beholdere til plast, pap, mad (bio) og MDK (mad- og drikkekartoner) sker snart

tl;dr; vent med at melde aftaler ind indtil man kender sit behov.

De nye beholdere vil efter sigende blive leveret i uge 17 (22.-27. april). Kommunen opfordrer til, at husejerne sorterer en måned tid så man har et nogenlunde reelt billede af mængden af husstandens affald. Herefter kan husejerne begynde at maile oplysninger via “Nem affaldsservice” til kommunen, så den kan hjemtage overskydende beholdere.

Når der skal meldes ind
Hver adresse i aftalen skal melde ind. 

Eksempel: 
Jeg (adresse XX) er blevet enig med min nabo om at dele pap-beholder. Det meddeles kommunen at pap-beholderen skal stå på min adresse – og jeg tillader at min nabo deler med mig. 
Og i henvendelsen fra naboen: Jeg er blevet enig med min nabo (adresse XX) om at jeg gerne må benytte hans beholder til pap, og at jeg gerne vil oprette en deleordning på pap på adresse XX.

Det vil sige, at kommunen ved at begge parter er enige om det – og på hvilken ejendom beholderen er tilmeldt og placeret (adresse XX). 

Kundeforholdet, der har beholderen, er ansvarlig for at beholderen ikke overfyldes m.m.

Sådan gælder det også i dag med deling af beholderen til madaffald. Det skal være registreret, at man deler. Hvis man ikke er registreret med deleordning på madaffald vil der på et tidspunkt blive leveret en beholder til madaffald.

Og så kan det jo være at det nu er tid til at bestille en mindre beholder til restaffald hvis man har en af de store nu.

Husejerforeningen Humleby
Gitte og Inger