2 thoughts on “Høringssvar Tillæg 4”

  1. Hej Carsten! Tak for din bemærkning. Det er helt rigtigt, at det kan være svært at holde snor i alle forhold og meninger. Stien bag om Carstensgade er en del af det samlede stisystem, der er godkendt i den overordnede lokalplan. Vi har lagt vægt på, at mange har været bekymret for, at der kom for meget trafik “væltende” ned ad langgaderne. Derfor har vi også gjort meget ud af, at anvise andre veje, først og fremmest ved at pege på Ny Carlsbergvej som en grøn åre gennem byen fortrinsvis for cyklister og gående. Men vi har også arbejdet for, at der kom en sivevej fra Carlsbergbyen ud til Rahbeks Alle, og at cykelstien langs banen blev gennemført samtidig med, at UCC bliver åbnet i 2016. Det var i den sammenhæng vi pegede på, at stien bag Carstensgade, som aflastning af langgaderne. Hvis Ny Carlsbergvej bliver den grønne åre, som vi ønsker, så bliver trafikken nok mindre i Humleby, og så er stien bag Carstensgade måske mindre vigtig. Ideen med stien er ikke født i Husejerforenings baghave, hvis jeg må sige det på den måde, og kan den undværes, så er det vel fint nok.

    Reply
  2. Det er muligt, at Husejerforeningens bestyrelse gerne ser en stiforbindelse bag Carstensgade mellem Carlsberg og Vesterfælledvej, jf. bemærkningen i punkt 1:
    ‘Mht. den planlagte stiforbindelse bag om Humleby ligger den ikke i det omtvistede område, hvorfor lokalplansforslaget bør indeholde en bestemmelse om, at den etableres samtidig med godkendelse af lokalplansforslaget’.
    Men jeg kan forsikre, at det ikke gælder alle Husejerforeningens medlemmer. Udover risikoen for højt byggeri og generne herfra vil en sådan sti let blive en magnet døgnet rundt for færdsel fra hovedvej til Carlsbergbyen, og så er muligheden for fred og nattero da endelig forspildt.
    Så selvom det er godt, at bestyrelsen forsøger at holde snor i alle lokalplanforslag og uigennemtænkte tiltag, har de i hvert fald ikke taget Carstensgades lige numre i ed her…
    Carsten Jensen, C58

    Reply

Leave a Comment