Flere ladestandere i Humleby?

Husejerforeningens Bestyrelse gennemfører i januar 2021 en spørgeskemaundersøgelse blandt husejere og andre der bor i Humleby. Hvis du har kommentarer til undersøgelsen, så skriv dem gerne her.

8 kommentarer til “Flere ladestandere i Humleby?”

  1. Som direkte nabo til ladestanderen er det et meget stort problem med HD-optagelserne, og det har flere af os i Lundbyesgade forelagt for ejeren, som gentagne gange er blevet bedt om at slukke sit kamera. Min familie bliver for eksempel filmet hver gang vi går ind og ud af vores hus. Derudover filmer bilerne på privat grund (blandt andet børn i badebassiner om sommeren) og altså helt ind i vores stuer – optagelser som jo ender på en eller privat computer. Det er både ubehageligt og grænseoverskridende. At disse optagelser ovenikøbet bliver gemt og endda fremvist til tilfældige naboer, er simpelthen så dybt provokerende og chokerende, at jeg næsten ikke kan være i mig selv.

    Med hensyn til mængden af ladestandere, så ja, man kan ikke være i mod el-biler, men der er dog nærmest altid ledige el-ladere i Lyrskovsgade – ikke længere væk end andre må for at parkere deres diesel- og benzindrevne biler.

    Svar
    • Hej Karen,

      Jeg bakker dig 100% op her. Det går ikke og både nuværende og fremtidige ansvarlige for ladestandere skal have hjælp til at montere kamera samt opbevare data i henhold til gældende lov. F.eks er jeg ret sikker på at det er strafbart at filme offentligt rum og især: At vise optagelserne til tilfældige mennesker. Optagelserne skal formodentligt slettes efter 30 dage.

      Har fundet dette link: https://www.datatilsynet.dk/emner/overvaagning-og-sporing/tv-overvaagning
      Kan nogen oplyse hvad TV-overvågning har med EL-ladere at gøre eller på anden vis bidrage med fakta?

      Vh.
      Peter

      Svar
  2. Hvis man tænker på klima er løsningen ikke flere el-biler men færre biler i det hele taget. Især benzinbiler biler men en el-bil er stadig meget miljø omkostnigsfuld at producere. Flere delebiler betyder desværre ikke færre benzin biler eller biler.

    Vi skal væk fra tankegangen om den privatejet bil , som holder parkeret og optager 6 kvm offentlig vej 90% af tiden. Der er simplethen ikke plads til at alle på vesterbo kan eje og parkere sin egen bil.

    Til gengæld ejer vi alle 1 til flere cykler, nogle med 3 hjul og kasse som fylder en del. Men der er ingen officiel cykelparkering i humleby, så cyklerne fylder på fortovet.

    Jeg tænker vi burde have flere delebiler, så hver bil har en større udnyttelsesgrad.
    Jeg tænker vi burde have færre parkeringspladser, så humleby ikke er så attraktiv som parkeringområde for vore del af vesterbro.
    Jeg tænker vi burde have flere rigtig cykleparkering, så man ren faktisk kunne krydse hinanden på fortovet.

    Svar
  3. Jeg er fsv indifferent om ladestandere eller ej; det er en kommunal / politisk opgave men tidligere har politikerne skullet hjælpes med at finde fokus og elbiler er fremtiden om vi vil det eller ej.

    Jeg finder det derimod dybt problematisk at Tesla ejerne “glemmer” at slå deres overvågning fra således bilerne holder og filmer ind i folks stuer. Min næsten-nabo har netop vist en optagelse i HD fra hans bil optaget i Lundbyesgade og man kan tydeligt se alt i stuen på den modsatte side af gaden.

    Svar
  4. Dejligt med dette initiativ. For vi bliver nødt til at tænke mere ind i, om vi skal have flere elbilpladser og/eller delebilspladser i Humleby.

    Jeg er en af dem, der netop har købt en elbil. Og vi er efterhånden mange i Humleby, der har elbil, har jeg bemærket.

    Det afholdt mig ikke fra at købe elbil, selv om der var begrænsede pladser. Men jeg må da tilstå at jeg synes det er ærgerligt at der ikke er flere ladere i Humleby. Og særligt ladere til en lav pris, der motiverer til at købe elbil. Nu må vi parkere udenfor Humleby (til glæde for Humlebys øvrige bilister), og det er da ikke ret sjovt, at vi som regel skal gå langt til vores biler.

    Ja – jeg ved at der er 2 ladepladser i Humleby. De 2 el-pladser er tilhørende en privat ladestander, som en Humleboer selv har bekostet. Vi er omkring 6 biler fra kvarteret og biler udefra, som deles om de 2 pladser. Derfor er der også rift om dem, og de er ofte optaget, når man står og skal bruge dem. Og så må vi (som andre) langt uden for Humleby for at finde et sted at parkere og for at lade – og det skulle jeg hilse at sige at man ofte skal som elbilsejer.

    Så jeg hepper klart på at der bakkes op om mange flere pladser til elbiler og delebiler. I min optik til vores alle sammens bedste, så vi dermed også kan motivere til, at der kommer flere elbiler og delebiler i kvarteret.

    Svar
  5. Det er et godt initiativ. Vi ser gerne flere el-ladere, men lige for tiden er problemerne omkring parkering større for benzin/diesel biler end el-bilerne. Det er et problem, at andre kører rundt i 40 min, mens en el-plads er ledig. Så hvis el-pladser ikke er forbeholdt el-biler (hvilket KK vist arbejder på), så er det fint, at have rigeligt af dem.

    En el-bil, dele bil eller igen bil giver god mening. Men livet kan jo være forskelligt på forskellige tidspunkter, og lige nu er vi desværre afhængige af den bil vi har.

    Vores erfaring er, at det er stort set umuligt at parkere almindelige biler på hverdage efter kl. 15.30, og det bliver nok ikke bedre. Hvad kan vi gøre ved det? En fornyet snak med KK, Carlsberg eller Bing! vil tage lang tid, men det bliver blot værre, hvis vi intet gør.

    Jeg arbejder gerne sammen en i bestyrelsen (og evt andre i Humleby) for at tage diverse kontakter.

    Svar

Skriv en kommentar